Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Idag kom svärföräldrarna hit på middag för...

Publicerad 2010-11-29 20:16:26 i Allmänt

Idag kom svärföräldrarna hit på middag för att fira min 25 Årsdag. Vi bjöd på medelhavspaj och till efterätt gjorde vi en saffrankaka. Idag fick jag oxå öppna ett paket som innehåll en jätte söt tomte som nu står i vårt fönster. Nu sitter vi mätta och belåtna i soffan och orkar inte röra oss efter allt matintag. Imorgon blir det lite julshopping på stan med familjen. Myspys!

Kungsfoto. För ca 1 månad sedan fotades Al...

Publicerad 2010-11-28 15:28:46 i Allmänt

img_0138 (MMS)

Kungsfoto. För ca 1 månad sedan fotades Alvin av kungsfoto som gick sådär. Ibörjan var Alvin inte ett dugg intresserad och ville bara där ifrån nyvaken som han var. Efter att fått leka lite gick det bättre och fotografen fick till och med fram skratt och leenden. Så här blev iaf fotot på min älskling och jag blev jätte nöjd.

Egypten del 4.

Publicerad 2010-11-24 09:32:11 i Resa

Efter resan till Luxor återhemtade vi oss hemma i Hurghada igen. Där fortsatte vi ligga på playan och sola, snorkla, äta gott och shoppa på nya Marinan. Vi tyckte inte om maten på hotellets restaurang så därför blev det både lunch och middag på nya Marinan och frukosten skippade vi helt. På stora gatan där all shopping låg undvek vi så mycket som möjligt då människorna där var sååååå jobbiga. Richard blev till och med bestulen på nästan 700 kr av små barn som han tack och lov märkte och fick tillbaka eller fick och fick han tog tillbaka dom. Människorna i Egypten är väldigt fattiga och tror att vi turister är rika och kan ge dom allt.

Vår resa var kort och gott bra i Egypten. Upplevelserna var enorma och havet var helt underbart. Landet i sig var nästan bara sand, ett enda stort öken. Människorna var inte speciellt duktiga på mat och var heller inte trevliga och hade en fruktansvärd kvinnosyn. Pågrund av allt detta skulle jag aldrig mer åka tillbaka till Egypten vilket är väldigt synd då det finns så mycket historia där och de har världens finaste hav att dyka och snorkla i.

Egypten del 3. Vi gjorde tre resor, den fö...

Publicerad 2010-11-23 15:18:15 i Alvin <3

Egypten del 3. Vi gjorde tre resor, den första var en båtresa på havet i en sea scope. En båt med glasbotten så vi kunde se alla fiskar simma förbi. Jätte kul och spännande till en början men långtråkigt tillslut då vi bara såg samma saker i nästan 2 timmar. Andra resan var två dagar till Luxur. En födelsedagspresent från min kära mor. Där bodde vi på hotell över en natt. för att komma till Luxor åkte vi igenom Saharas öknen där vi också stannade för att äta frukost på ett café. Väl framme i Luxor besökte vi Karnaktemplet i över 40 graders hetta. Trotts värmen var det en otrolig upplevelse. Efter besöket i templet åkte vi till ett papyrus institute och fick där se hur dessa papyrus gjordes och fick även handla där om man ville vilket vi gjorde. Efter detta besök fick vi käka buffé på en båt på Nilen. Vi checka sedan in på hotellet och kollade in staden lite för att sedan avsluta kvällen på en kinarestaurang. Nästa morgon gick bussen till konungarnas dal. Där ligger olika farao har sina dödsgravar som vi fick gå in i och besöka. Det var dock bara en enda mumie kvar i hela dalen. Efter detta besök åkte vi till Hatshepsuts dödstempel dödstempel också här i över 40 graders hetta. Vi knalla fort upp för att fota för att sedan springa ner till cafét för att få lite skugga. Sista resan innan hemfärden blev en båtresa över Nilen där vi kunde bada i en pool under färden och käka. Den 3dje resan blev en snorklingtur på havet. Meningen var att vi skulle få "simma med delfiner" iaf få se delfiner. Men just denna dag blåste det lite förmycket för att åka ut till "dolfin house", alltså där delfinerna bodde. Vi fick istället snorkla på tre olika ställen där vi bla fick se en muräna på över 2 ½m (så äcklig) och så såg vi en rocka som låg gömd på botten under sanden som skrämdes av oss. På båten fick vi även äta en Egyptiskbufé för att sedan åka hem. Detta var våra tre resor i Egypten.

Egypten del 2. Min födelsedag började vi p...

Publicerad 2010-11-22 11:55:46 i Alvin <3

img_3625 (MMS)

Egypten del 2. Min födelsedag började vi på hotellets restaurang och åt frukost för att sedan bege oss till hotellets strand där vi snorklade, solade och käkade lunch. Sedan återvände vi till hotellet för att göra ordning oss till kvällen. Vi tog en fördrink på vårt favorit hak för att sedan käka tvårättets på en thairestaurang. Sedan blev det ännu en paraplaydrink på ett annat mysigt ställe där vi även beställde in en vattenpipa. Det blev verkligen en supermysig födelsedag i Egypten. :-)

Egypten del 1.  Resan till Egypten hade bå...

Publicerad 2010-11-21 18:03:50 i Alvin <3

img_2788 (MMS)

Egypten del 1.  Resan till Egypten hade både bra och dåliga sidor kan jag säga. Det som gjorde resan var HAVET. vi låg på playan och snorklade i havet hela dagarna. Bara ett par steg ut såg vi häftiga fiskar och koraller. Alvin trivdes som bäst med sin hink och spade i skuggan. Det var väldigt varmt ca 35 grader och 29 grader i vattnet. Människorna där var inte så värst trevliga. De var muslimer och har en annan kvinnosyn vilket gjorde att vi var tvugna att tänka på hur vi klädde oss. Trotts detta fick vi många kommentarer om hur snygga vi var och hur mycket de gillade oss. Det var mycket jobbigt och man kände sig ständigt illa berörd. De blev också "arga" om vi inte ville köpa något av försäljarna och var allmänt oförskämda. Min födelsedag kom redan andra dagen och den berättar jag om imorgon.

Borta bra men hemma bäst! Ordspråket stämm...

Publicerad 2010-11-20 07:46:16 i Alvin <3

img_6560 (MMS)

Borta bra men hemma bäst! Ordspråket stämmer verkligen. Igårkväll kom vi hem från vår resa till Egypten och så skönt det är att vara hemma. Resan gick jätte bra och Alvin har varit så duktig. Flygresan tog nästan 5 timmar och så körde vi lite mer än 2 timmar i snövädret för att sedan vara hemma. Väl hemma bjöds det på käk av Richards föräldrar, värdens lyx hade vi. Casey som vi också saknat var med och hälsade oss välkomna hem. Så skönt det är att vara hemma!

Nu är det packat och klart här hemma. Nu v...

Publicerad 2010-11-04 17:18:40 i Alvin <3

img_0294 (MMS)

Nu är det packat och klart här hemma. Nu väntar vi bara på skjutsen till Arlanda sedan tar vi planet till Egypten. Dagen har vi spenderat med dammsugaren i handen. Jag har storstädat hela dagen, bytt sängkläder och tagit all disk. Nu kan vi komma hem till ett rent och fint hus. Malin har också varit här och hämtat hundarna så nu har vi haft avskedskalas här hemma. Alvin kramades med Casey hela em. Så gulligt att de tycker om varandra. Nae nu drar vi! Längtar bara såååååå mkt efter värmen. Ses/hörs om 2 veckor. :)

Idag har vi försökt att packa det sista me...

Publicerad 2010-11-03 21:15:34 i Alvin <3

img_7988 (MMS)

Idag har vi försökt att packa det sista men det har varit svårt ska jag säga. När jag försöker packa ner kläder och dylikt sätter sig Alvin i resväskan och skrynklar ner alla mina nystrykta kläder annars sätter han sig och river upp allt ur väskan så det känns som jag inte kommer någonstans med packningen. Nu är iaf kamerorna och DVDn tömda och laddade, kläder är strykta, och biljetter och pass nerpackade i handbagaget. Imorgon kväll drar vi till Arlanda för att sedan ta planet till Egypten tidigt på fredag morgon. Redan kl 05:00 är incheckning. Jag lär vara ett lik den natten/morgonen. Undrar hur det kommer gå för mammas buse?!

Idag har Alvin blivit fotograferad av kung...

Publicerad 2010-11-01 21:15:47 i Alvin <3

Idag har Alvin blivit fotograferad av kungsfoto. Alvin var stor nog att sitta utan hans mammas hjälp den här gången och det blev tillslut ett bra foto. Först var Alvin inte ett dugg sugen på att fotas men när leksakerna kom fram gick det jätte bra och vi fick med ett fint leende. :) L

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥