Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Egypten del 3. Vi gjorde tre resor, den fö...

Publicerad 2010-11-23 15:18:15 i Alvin <3

Egypten del 3. Vi gjorde tre resor, den första var en båtresa på havet i en sea scope. En båt med glasbotten så vi kunde se alla fiskar simma förbi. Jätte kul och spännande till en början men långtråkigt tillslut då vi bara såg samma saker i nästan 2 timmar. Andra resan var två dagar till Luxur. En födelsedagspresent från min kära mor. Där bodde vi på hotell över en natt. för att komma till Luxor åkte vi igenom Saharas öknen där vi också stannade för att äta frukost på ett café. Väl framme i Luxor besökte vi Karnaktemplet i över 40 graders hetta. Trotts värmen var det en otrolig upplevelse. Efter besöket i templet åkte vi till ett papyrus institute och fick där se hur dessa papyrus gjordes och fick även handla där om man ville vilket vi gjorde. Efter detta besök fick vi käka buffé på en båt på Nilen. Vi checka sedan in på hotellet och kollade in staden lite för att sedan avsluta kvällen på en kinarestaurang. Nästa morgon gick bussen till konungarnas dal. Där ligger olika farao har sina dödsgravar som vi fick gå in i och besöka. Det var dock bara en enda mumie kvar i hela dalen. Efter detta besök åkte vi till Hatshepsuts dödstempel dödstempel också här i över 40 graders hetta. Vi knalla fort upp för att fota för att sedan springa ner till cafét för att få lite skugga. Sista resan innan hemfärden blev en båtresa över Nilen där vi kunde bada i en pool under färden och käka. Den 3dje resan blev en snorklingtur på havet. Meningen var att vi skulle få "simma med delfiner" iaf få se delfiner. Men just denna dag blåste det lite förmycket för att åka ut till "dolfin house", alltså där delfinerna bodde. Vi fick istället snorkla på tre olika ställen där vi bla fick se en muräna på över 2 ½m (så äcklig) och så såg vi en rocka som låg gömd på botten under sanden som skrämdes av oss. På båten fick vi även äta en Egyptiskbufé för att sedan åka hem. Detta var våra tre resor i Egypten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela