Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Då var semestern över

Publicerad 2009-12-31 08:27:16 i Resa

Teneriffa var verkligen en vacker ö. Ön var så härlig och underbar med sol, bad och vacker natur. Tyvärr kunde man inte bada i Atlanten pga röddflagg då det var höga vågor. Jag och mamma gick i vattnet för att känna med fötterna och en våg tog oss direkt, så vi fick verkligen känna på vågens kraft. Stranden var helt underbar vacker med svart sand från vulkanen. Den var så häftig! Vi åkte till slut ut i Atlanden och såg både delfiner och valar. Det var så jäkla coolt! Det var dock lite jobbigt att segla på de höga vågorna då vi blev sjösjuka som tusan. Som tur var spydde ingen av oss då ca 80% av passagerarna gjorde det. Hemskt! Sedan åkte vi på någon magsjuka. Jag fick kramper i magen och sydde som en kalv tills lälkaren kom och gav mig en spruta med Primperan. Sedan smittade jag min stackars son Alvin sedan Richard som sedan smittade min syster och hans bror när vi kom hem. Så då var det skönt att komma hem när man varit så sjuk ilf.

Resan i det stora hela var verkligen lyckad trotts sjukdom. =)

Rundvandring pa byn

Publicerad 2009-12-19 12:19:32 i Resa

varken igàr lr idag har vi fàtt bada i havet. Det àr nàmligen vàgor stora pà flera meter sà det àr ród flagg. Vi har dà fàtt nója oss med ett dopp i poolen. Dagarna spenderar vi pà stranden och kvállarna pà byn. Vi shoppar smycken gjorda av lavasand och vulkan sten och mycket annat. Imorgon har vi bestàllt en resa ut pà Atlanten ´med en segelbàt dár vi ska fà se delfiner och valar. Det ska verkligen bli skit kul!

Kram pà er fràn oss pà Teneriffa

Forsta dagarna i Spanien

Publicerad 2009-12-17 12:15:26 i Resa

Har ar det helt underbart. Solen lyser och det ar varmt och skont. Hotellet ar helt okey och maten smakar bra. Vi har utforskat byn och shoppat lite. Testat drinkar och gottar oss gor vi hela dagarna! :D  Pa sondag har vi bokat in en resa till atlanten dar de garanterat oss att fa se valar och delfiner. Det ska verkligen bli kul! Nu ska vi ner till stranden och sola.

Ha det bra pussa Casey fran oss
kram Sarah, Richard, Alvin och Sussie

Gästinlägg

Publicerad 2009-12-15 15:25:10 i Resa

Hej!

Elin här, sarah syster. Hon ringde förut och sa att dom skulle på flyget om 10 minuter. Jag skulle meddela att ni eventuellt kan följa dom på resedagboken.se användarnamn sass85, hon visste inte om det skulle finnas internet men det lär det göra:)

Önskar dom en trevlig resa, vi kommer ha det jätte mysigt här i snön jag, casey och nellie:)

Kramar syrran!

En vecka kvar tills planet lyfter

Publicerad 2009-12-08 10:15:20 i Resa

Nästa tisdag drar vi till Spanien. Det ska verkligen bli super skönt att få se solen igen. Nu längtar vi som tusan här hemma. Denna vecka skulle det bli en gråvecka här hemma med lite tur kunde solen visa sig på lördag. Så det ska verkligen bli skönt att åka till ett varmare land just nu. Man borde åka till solen varje vinter tycker jag. Det behövs verkligen för att få ladda batterierna lite. Man blir så deppig och trött av att aldrig få se solen. Vi skulle ha sol hela veckan i Teneriffa enligt väderprognosen skulle det vara 18-23 grader hela veckan. Så det ska verkligen bli skönt.

Tomtegröt

Publicerad 2009-12-07 13:22:32 i Allmänt

Hela morgonen har jag stått i köket och kokat risgrynsgröt som är så gott. Men gud vilken tid det ska ta (en hel timme). Och röra om får man göra nästan helatiden vilket man inte riktigt har tid med när man har en 6 månaders bebis. Alvin blev lite frustrerad på mig när jag stod framför spisen helatiden. Jag försökte servera honom med leksaker som han bara tappar och blev galen på. hehe =) Men tillslut var gröten klar och det blev såååå gott. Vad vore julen utan tomtegröt?

Ännu en milstolpe avklarad

Publicerad 2009-12-06 21:33:28 i Alvin <3

Alvin har inte börjat krypa riktigt en däremot har han börjat åla sig. Alvin ligger inte stilla på golvet längre utan nu tar han sig fram dit han vill genom att åla sig fram. Ligger en leksak framme är han strax där och han försöker också ställa sig upp på alla fyra men rammlar dock omkull ist. Men viljan har han och det är riktigt kul att se. Nu får vi se hur länge han nöjer sig med att åla sig fram. =)

Andre advent

Publicerad 2009-12-06 21:07:04 i Allmänt

Idag fick vi tända andra ljuset i adventljusstaken. Det gjorde vi hos både min mor, Richards föräldrar och hos oss idag. Andra advent firade vi som alltid med julmust, lussekatter och pepparkakor. Vi passade idag på att baka egna pepparkakor vilket var jätte kul. Vi fick ha Alvin en bit ifrån oss då han försöker ta i allt som ligger framme och så "spottar" han som tussan. Saliv vill man ju inte ha i pepparkakorna direkt!

6 månaders kontroll

Publicerad 2009-12-02 10:21:46 i Alvin <3

Alvin har nu varit på läkarkontroll. Läkaren tittade på Alvins utv, vikt läng och huvudmått och alvin föjer kurvan finfint. Alltid lika härligt att höra. På vägen till BVC började jag nämligen tänka på att dte faktiskt kunde vara så att läkaren kan hitta något som inte stod rätt till. Hur hämskt skulle inte det vara. Gud vad orolig jag blev helt plötsligt när läkaren roppade in oss. Men som tur var var det inte så utan allt såg ju faktiskt jätte bra ut.

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥