Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Egypten del 4.

Publicerad 2010-11-24 09:32:11 i Resa

Efter resan till Luxor återhemtade vi oss hemma i Hurghada igen. Där fortsatte vi ligga på playan och sola, snorkla, äta gott och shoppa på nya Marinan. Vi tyckte inte om maten på hotellets restaurang så därför blev det både lunch och middag på nya Marinan och frukosten skippade vi helt. På stora gatan där all shopping låg undvek vi så mycket som möjligt då människorna där var sååååå jobbiga. Richard blev till och med bestulen på nästan 700 kr av små barn som han tack och lov märkte och fick tillbaka eller fick och fick han tog tillbaka dom. Människorna i Egypten är väldigt fattiga och tror att vi turister är rika och kan ge dom allt.

Vår resa var kort och gott bra i Egypten. Upplevelserna var enorma och havet var helt underbart. Landet i sig var nästan bara sand, ett enda stort öken. Människorna var inte speciellt duktiga på mat och var heller inte trevliga och hade en fruktansvärd kvinnosyn. Pågrund av allt detta skulle jag aldrig mer åka tillbaka till Egypten vilket är väldigt synd då det finns så mycket historia där och de har världens finaste hav att dyka och snorkla i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela