Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Juni 15 månader

Publicerad 2017-09-14 22:04:00 i Juni <3

Som vanligt springer verkligen tiden iväg och ingen i familjen kan fatta att Juni blivit så stor. Nyss kröp hon ju omkring här hemma och jollra. Nu där emot är hon en stor tjej som härmar alĺt vi gör.
 
Hon förstår det mesta man säger så som, kan du hämta bollen/nappen/tåget så gör hon det. Eller ber vi henne gå till Alvin eller Milo så gör hon det med. 
 
Det bästa hon vet just nu är att hjälpa mig med att plocka ur disk/tvättmaskinen eller att snurra runt, runt, runt och asgarva. Haha
 
Hon sover för det mesta hela nätter, har 10 tänder och äter sin mat med gaffel helt själv. Kissar på pottan har hon gjort sedan innan 1 årsdagen men nu har hon knappt tid med det, så bajsa dröjer nog 1 år till kan jag tänka mig.
 
Hon kan säga mamma, pappa, bass (bajs), Pizza (hon utalar inte med t), babba (från babblarna), Casey, tittut, mer, he, tack och ajabaja. Och mer ord kommer hela tiden nu.
 
Som sagt -stor tjej nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela