Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

3 advent

Publicerad 2017-12-18 20:10:25 i Allmänt

Igår firade vi 3e advent hos syrran med pulkaåkning och fika. Så mysigt det är med jul. Hemma åt vi sedan upp sista julgodiset, nu blir det att baka nytt haha .
 
Efter att ha lämnat grabbarna i skolan hälsade jag på mitt nya jobb. Riktigt bra kändes det och alla var jättetrevliga. Fick ett schema på 8.30-14.30 varje dag vilket kändes kanon. Och första dagen är planeringsdag så det känns också som en bra start.
 
Efter det mötet var det utveckling/trivselsamtal för Alvin i skolan. De sa att han var smartare än läraren många gånger, haha. Han har bra med kompisar, redan varit hemma hos några och skaffat flickvänn. Senaste provet i matten var han bäst i klassen så det går bra för Alvin även här vilket känns skönt.
 
Imorgon ska Alvin vaccineras, onsdag har vi Milos samtal och på torsdag är det julavslutning! Vehöver verkligen lov nu, tror ingen längtar mer än oss just nu. Det var varit mkt med flytt, nya skolor/fsk/arbete/grannar/vänner och många möten under denna månad. Nu behöver vi andas ut lite (läs mkt).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela