Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Juni 4 månader

Publicerad 2016-10-14 08:26:00 i Juni <3

Nu har vår lilla tjej blivit stor. Hon gör sittups när hon ligger ner för att komma upp. Hon vänder sig från rygg till mage och ålar gärna när man lägger henne på mage på golvet. 
 
Hon har även hittat sin röst så hon låter väldigt rolig väldigt ofta här hemma. Lika så skrattar hon högt och är en väldigt kitlig och glad liten tjej.
 
På tal om liten så var hon på 4 månaderskontrollen igår och var då 60 cm och nästan 5,3 kg, så det är ingen stor tjej vi har. Ska försöka maratonamma i någon vecka nu och se om det gör skillnad.
 
Däremot så är Juni och har alltid varit, en stadig tjej. Hon har alltid gillat att ligga på mage samt stå upp så hon har ju alltid tränat sina små muskler. Hon har också redan kommit till stadiet då hon gråter så fort någon annan än familjen säger hej hehe. Hon håller också stenkoll på mig och vill gärna ha mig i ett fast grepp. 😁
 
Annars är hon stor nog för smakpotioner och har hunnit testa, potatis och gröt än så länge. Idag måste vi ju fira 4 månaders födelsedagen med lite palsternacka tänkte jag. Det går bra med maten och hon är väldigt intresserad när vi andra äter.
 
Hon greppar saker och kan byta hand och är väldigt medveten om sina händer. De är iof ofta i munnen så det dreglas en hel del här hemma. Fötterna har hon oxå hittat, så ligger hon på rygg är ofta fötterna uppe i luften.
 
Hon sover ff i babynestet och gillar att vara nära, dock gärna på samma nivå som oss andra. Alltså hellre i matstolen än i babysittern. 
 
 
Hon har börjat gnälla när hon är trött då hon inte vill sova längre pga att hon inte vill missa något. Men i vagnen somnar hon gott ändå lilla damen. ❤
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela