Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Kärleken till sina barn och föräldraledighet

Publicerad 2016-11-11 11:00:00 i Barnen <3

Jag känner mig så himla tacksam över att få vara hemma med dom jag älskar mest i hela världen. Att jag fått tre så himla fina, smarta och helt perfekta små barn, är ju bara i sig helt otroligt. Det är ju egentligen helt fantastiskt att man kan vara hemma i flera år med sina barn och bara tänka på familjen tack vare att vi bor i Sverige och har den fantastiska förmånen.
 
Barnen är ju så himla roliga och intressanta med så det gör ju föräldraledigheten så mycket roligare. Vi har så himla roligt ihop för barnen har sådan humor, vi skrattar verkligen mycket om dagarna här hemma. Vi busar med varandra, skriver roliga brev till varann och spelar mycket spel mm. Och barnen älskar verkligen, och bryr sig om varandra också. Det är mycket -"skäll inte på honom mamma, eller skynda dig på, jag vill inte att Juni ska vara ledsen!".
 
Det blir aldrig långtråkigt hemma heller iom att grabbarna har blivit så stora också, och kan själva komma med upptåg. De klarar liksom av spel och bakning utan morsan nu då Alvin tom kan läsa recepten själv. 
 
Inget annat är ju viktigare än ens barn så att vara föräldraledig så slipper man ha det dåliga samvetet eller stressa från jobb till förskolan osv. Nu kan barnen vara hemma alla lov och är barnen sjuka är jag ju redan hemma så ingen stress över det heller. Hur skönt är inte livet utan stress och man kan vara med sina barn till 100%!
 
Skriver som en släkting gjorde -love the life! ;P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela