Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Juni 5 månader.

Publicerad 2016-11-14 07:34:00 i Juni <3

Fem månader har Juni blir Juni i eftermiddag och har verkligen hittat sin plats i familjen. Det är mycket go i den här lilla damen och är barnen väldigt på eller om hunden pussas för mycket skriker hon till och säger ifrån direkt. Det har hon inga problem med, så hon är väldigt tuff.
Nöjd bebis säger alla att hon är och jag kan bara instämma. Hon gillar att hänga med och bara få kolla in olika situationer och det bästa hon vet just nu måste vara att göra olika ljud. Hon skriker med en ljus stämma och väntar in reaktioner för att sedan skratta och pruttar med munnen samt lägger min hand/axel eller what ever mot munnen för att låta som en indian. Som sagt älskar hon sin egena röst/olika ljud. 
Gåstolen är en favorit så hon är väldigt stadig i mage/rygg och axlar. Sitter gör hon också helt själv en liten stund. Även i benen är hon stark då hon kan stå själv långa stunder. Hon gillar att följa efter oss i stolen och trycker gärna på knapparna osv som spelar olika melodier.
Situps fortsätter hon med och man får inte lägga ner henne i famnen för då börjar hon direkt att försöka sätta sig upp. Ålandet har hon ff inte kommit någon vart med utan hon snurrar mest runt på plats och sprattlar. Det är mer leksakernasamt spegeln som är intressant. Hon har verkligen fattat grejen med dom, som att trycker man där låter den och river man där prasslar det och trycker man på dessa knappar dyker det upp saker. 
 Babysång är väl det som gäller nu samt mycket tittut lekar. Många konsunanter (som btw Alvin är bättre på än pappa ;) dyker upp som bbb och mmm osv. Och är man inte med snor hon mobilen du håller i handen eller så välter hon ut glaset som står brevid så nu gäller det att vara med.
 
Här snor vi mammas macka som såg väldigt god ut och då brukar vi börja dregla med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela