Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravid vecka 36

Publicerad 2016-05-16 08:44:00 i Graviditet nr 3

1 månad kvar till fl! Jag hoppas dock på att hon kommer om 2-3 veckor. Dock har jag börjat tro på att gå över istället. Den där luriga 3an alltså, har ju läst om den och många säger sig gå över tiden plus att de blivit lurade att de är igång för att sen avta helt osv. Ja det här ska minnsan bli spännande.
 
Mina två tidigare förlossningar har ju varit helt olika. Första började en månad innan bf med vattenavgång och tog 9 h totalt var av 30 min krystade med bedövning. Andra började med värkar 1v innan bf och tog totalt ca 2 h med 20 min krystade utan bedövning. 
 
Nu ska jag snart träffa min barnmorska och diskutera hur jag vill ha det denna gång och det har jag ännu ingen aning om. Känns mer att man tar det som de kommer? Tål jag inte smärtan -ge mig bedövning. Går det bra kör jag utan. Lr?
 
Denna veckan har jag iaf känt mig bättre i bäckenet, dock har jag lidit av kvällsillamående och fått vätska i händerna. Det är något jag aldrig haft förr. Kissar gör jag typ ständigt känns det som. Tror hon ligger lågt nu på blåsan så jag blir kissnödig? Stor är hon oxå nu enligt statistiken, 48 cm och 2,5 kg. Det märks då hon inte får plats med hennes smärtsamma sparkar längre.
Lutar inte magen lite neråt nu?

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2016-05-16 14:04:25

Spännande!! Ditt resonemang om fl låter bra tycker jag 😊 Ta det som de kommer! Tycker oxå magen ser låg ut 😀

Postat av: Sarah Fredriksson

Publicerad 2016-05-16 22:45:23

Lr hur Lina! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela