Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Frågestund

Publicerad 2016-06-29 06:38:00 i Graviditet nr 3

När fick du reda på att du var gravid? 20 Okt 2015

Var bebisen planerad? Yes

Mådde du illa mycket? Ja minst sagt. Fick kräkas ca 20 ggr per dag ibörjan, efter medicinering 2 ggr per dag till v 22 ungefär 

Hur blev ditt hår? Tjockare då man inte tappar lika mycket hår som gravid

Hade du mycket halsbränna? Ja mot slutet av graviditeten 

Grät du för ingenting? Nae

Var du känslig? Nej, det vill jag inte påstå

Vad gillade du att äta? Apelsiner och olika bärsmoothe

När kände du bebisens första sparkar? I ca vecka 15 (fulla veckor)

Var du ofta orolig? Nej

Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? I mina första 2 graviditeter gjorde jag det men inte denna gång. Läser ju allt på nätet nu för tiden

Sparkade bebisen mycket? Inte överdrivet mycket som pojkarna, mest nån gång på morgonen och kvällen (i vilande lägen)

Fick du bristningar på magen? Nej inte just magen

Hur kommer det sig att du behöll bebisen? För att jag och Richard ville ha och planerade ett 3e barn

Blödde du någon gång? Nej 

Levde du på som vanligt? Åh nej, jag mådde illa hela tiden och hade foglossning från v 22 ca så det var svårt

Hur gammal var du när du blev gravid denna gång? 29 men fyllde 30 månaden efter

Hur tog dina föräldrar det? Mamma blev glad som vi andra

Hur tog din partner det? Han blev mycket glad precis som jag =)

Vart bodde ni? I Pryssgården 

Hur ofta gick du till MVC? Som vanligt men missade den sista då Juni föddes 1 vecka tidigare.

Hur många ultraljud gjorde du? 4 st blev det. 1 i v 8 tack vare kräkningarna, 2 st på rutin och 1 extra för att titta på modekakans placering

Hur började din förlossning? Vattenavgång kvällen innan hon föddes på morgonen sattes värkarna igång och så föddes hon 14.20

Hur många timmar tog din förlossning? Ca 3 timmar från att det var igång på "riktigt"

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in? 4 cm

Vilken smärtlindring tog du? Lustgas

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Ca 20 minuter

Blev det komplikationer? Nopp

Fick du sy? Ja

Hur var vikt och längd? 3505 g och 50 cm

Ögonfärg: Mörkblå

Hårfärg: Mörkbun

Ammade du? Ja

Ammar du nu? Ja

Hur gammal är bebisen nu? 2 veckor blev hon igår

Vad tyckte du om förlossningen? Bästa förlossningen av dom alla 3. Nu hann jag med och kunde välja bedövning osv själv. Jag kunde dock ha lyssnat på kroppen bättre och där med slappnat av mer. Denna gång var jag precis som första gången även nöjd med min barnmorska

Vill du ha en till? Nej, hur mycket jag än älskar barn och bebistiden får det räcka med de 3 vi har. Man ska ju ha både tid, plats och råd med de alla också :)

Planerar ni ett till? Som sagt blir det inga fler

När kommer nästa barn? Blir väl barnbarn då hoppas jag ;P

Hur är ert förhållande nu? Stabilt 

Vilken vecka födde du i? 39 + 0

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela