Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravid vecka 24

Publicerad 2016-02-22 08:35:00 i Graviditet nr 3

Från och med gravid vecka 24 har barnet i magen chans att överleva utanför magen i denna vecka om något skulle hända. Barnet ska tydligen fördubbla sin vikt nu så jag kan tänka mig att magen där med också kommer växa på bra.
 
Jag har märkt att mini ändrat läge i magen för nu sparkas det utåt mot magen, mot mina revben. Starka sparkar börjar det bli. Jag la Alvins hand på magen när det sparkades men han kände dom inte sa han. Jag ser dock hur hela magen guppar när det sparkas. 
 
Foglossningen gör fortfarande ont så jag haltar om kring som en gammal tant. Illamående har jag varit i stort sätt varje dag men sluppit kräkas iaf. Sammandragningar får jag också ofta nu. Ska prata med min BM i dag och se om en läkarträff snarast.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela