Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

1:a klass, 5-årsgrupp och BVC

Publicerad 2016-08-18 13:17:00 i Alvin <3

Åh, idag börjar min Alvin i skolan! Han var helt till sig i morse att han knappt fick i sig någon frukost. Tuffaste kläderna på och de bästa pokemon i handen sen va han redo. Hans kompisar mötte upp han på vägen och ropade "Tjena Alle" och så sprang de in till nya klassrummet tillsammans. Där fick de leta reda på sin plats med namn och på tavlan stod det "välkommen till SKOLAN"! Åh min stora kille.
 
Sedan var det Milos tur att gå upp på nya avdelningen för 5-åringarna. Där var det många inskolningar så Milo var lite tillbakadragen först. Sen hördes ett rop "MILOOO"! Det var Milos bästis och de sprang till varann för en stor, fet kram. Oj vad de saknat varandra. Kompisarna undrade vart Milo varit då vi varit lediga så länge, "hemma" svarade han. Fröken frågade vad han fått under sommaren, "en robot" svarar han då han tänkte på sin födelsedag. Fröken tänkte mer på lillasyster. Hehe!
 
Medan grabbarna hade fullt upp med nya inskolningar gick jag och Juni bort till BVC. Där fick Juni visa upp hennes fina leende och "prata" lite med tanten innan vägning och mätning. Som vanligt såg kurvan så fin ut, så fin att hon tom skrev ut den till oss. Hehe :)
 
Morgonmys <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela