Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Migränhelvete!

Publicerad 2015-09-30 17:33:00 i Allmänt

Idag är Alvin inne på dag 2 med migrän, när vi trodde att sjukdomstiden var över kommer detta. Stackaren har skrikit av smärta i ett dygn nu. Vi är på utredning och han har nu fått migränmedicin som iaf hjälper lite. 
 
Han har 40 g feber, ont i magen och huvudet som gör att han spyr. Plutten kan endast ligga i ett mörkt och svalt rum med absolut tystnad för att klara av huvudvärken. Det blir lite svårt när lillebror springer omkring och kräver uppmärksamhet. I går och idag har jag kunnat ta honom (medan R tagit Alvin) men i morgon är jag på jobbet hela dagen, som tur var ställer moster upp då.
 
Igårkväll åkte vi in till akuten för att göra tester så det inte var annat som hjärninflammation, som tur var visade testerna inte på det.
 
Kl 11 imorgon har Alvin läkartid för att göra fler tester eftersom huvudvärken inte ger med sig. Det här är iaf inte normalt så det känns skönt att sjukvården tar detta på allvar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela