Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Fuck Cancer!!!

Publicerad 2015-11-13 19:13:00 i Allmänt

Jag vet inte hur många inlägg jag gjort här på bloggen som börjar med "fuck cancer". För många känns det som.
 
Jag har ju skrivit om min fina kusin som fick en agresiv form av cancer i magen när hon var gravid. Beskedet fick hon någon dag innan jul och nu har hon inte mycket tid kvar. Hon gifte sig här om dagen samtidigt som de döpte sin dotter. Nu ligger hon alltså på dödsbädden.
 
Fast hon är min kusin har vi mer vuxit upp som syskon, så nära var vi i släkten. Det var alltså inte bara högtider och semestrar vi firade ihop utan vi träffades även i stort sätt varje helg/ledig tid också. 
 
Eftersom jag är något år äldre kommer jag ihåg när jag fick ta med dig till affären för att handla upp din tjugolapp du fick till lördagsgodiset. Vi handlade upp den på kronan. Jag minns också hur du rymde hem till oss (vi bodde med en gata emellan på den tiden). Och när vi fick bla en ciderflaska (alkoholfri) av farmor på en påsk (var runt 11-13 år) och tyckte vi var vuxna. Men bästa minnet är när du ville åka i våran bil i Danmark och sitter mellan mig och syrran. Du ber mig veva ner rutan på motorvägen för att spotta och får allt tillbaka i nyllet. Haha
 
Nä livet är bra orättvist, vi skulle ju fortsätta med våra traditioner med julmarknader i Stockholm. Varje gång vi åker förbi resecentrum undrar barnen när vi kan åka till er nästa gång. Nu måste jag berätta för dom att det aldrig mer kommer hända.
 
Fy fan vad livet är orättvist, fuck cancer, jag hatar dig!
 

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2015-11-13 22:16:48

Många kramar till er Sarah ❤️❤️❤️

Postat av: Sarah Fredriksson

Publicerad 2015-11-14 15:33:01

Tack Lina ❤

Postat av: Jennie

Publicerad 2015-11-15 15:08:09

Jag beklagar verkligen! 💖

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela