Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Slut på jullovet

Publicerad 2014-01-07 18:53:00 i Familjeliv

Då var vi tillbaka i vardagen igen efter en lång ledighet med både sjukdagar och lov. Så det var med blandade känslor som jag lämnade grabbarna på förskolan imorse. Dels så ville de fortsätta ha kul hemma som Alvin sa kvällen innan och när kl ringde 7 imorse tjatade båda om att få somna om. Vi har haft så roligt och mysigt den här ledigheten. Det har verkligen varit på ett annat sätt detta lov då det är första gången som jag tagit ledigt från ett jobb för att vara hemma med barnen. Man njuter extra mycket då, då man inte tar varken tiden eller barnen för givet. Man vet ju nu att jobbet väntar och det blir långa dagar på förskolan igen. Egentligen har vi inte gjort så mycket mer än sthlm-resan och julpysslat/bakat, mest har vi nog myst och njutit av varandras sällskap. Nu kommer jag jobba både sportlovet och påsklovet så nu dröjer det ca ett halvt år innan vi får vara långlediga ihop igen.
Imorse var det både mörkt och regnit när vi knallade till förskolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela