Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Fuck Cancer!

Publicerad 2014-02-06 19:29:00 i Allmänt

Fick ett fint armband av syrran i julklapp som har stor betydelse för mig. Hon beställde armbandet på nätet (ungcancer) där pengarna går direkt till cancerfonden. Skitbra alltså! Vi har en hel del cancer i släkten, det började med gammelmorfar (vad jag minns iaf), sedan farmors bror, sen hon själv och så även min pappa endast 44 år gammal! Nu har även både min farfar (flera av farfars syskon har också dött av cancer) och morfar fått cancer som de nu kämpar mot så jag hatar verkligen CANCERSKITEN! Min pappas cancer (tjocktarmscancer, samma som farfar) är ärftlig, så jag är rädd att jag själv ska få skiten en sketen dag. Nu följer jag 15-åriga Kenny från Norrköping (där vi bor) kamp mot cancern. Alla mina tankar går till den familjen. De säljer också Kenny-armband då försäkringskassan tvingar föräldrarna jobba den sista tiden Kenny har i livet. För jävligt är vad det är, inte nog med att få en dödlig sjukdom som cancer så sviker även samhället familjen genom att inte låta sjukskriva dom. För att hjälpa familjen Wallerman/Nilsson att få vara tillsammans med deras kära son/bror i livets slut och få uppleva minnesvärda saker ihop kan man skicka ett bidrag till: Bank: SEB Konto namn: Rebecca Wallerman Cleringsnr: 5699 kontonr: 33 817 10 (Skriv ditt namn i meddelande) Alla bidrag är viktiga här, 20 kr som 500 kr, minsta krona gör en skillnad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela