Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Varning!

Publicerad 2013-05-19 21:31:00 i Allmänt

I helgen var jag i solen omedvetet oskyddad från solens starka strålar och det resulterade till denna förskräckliga bränna. Jag hade solskyddsfaktor 50 på mig, men förra årets. Man ska tydligen köpa ny VARJE ÅR. Jag letade efter datum men hittade ingen på flaskan så jag trodde det var lungt. Nu vet jag att solkrämen ska bytas ut varje år, den tuffa vägen!  Hoppas ni  visste detta så ni inte bränner er som mig.
 

Kommentarer

Postat av: Nette

Publicerad 2013-05-20 08:18:26

Hej!
På flaskan/burkens baksida (oftast)där ingredienser o användninginfo står finns det en burk med ett lock som är lite öppet, i burken står det en siffra, siffran står för antal månader som krämen är hållbar efter öppnandet!
Denna burksymbol finns på kosmetikprodukter, så nu är det bara att rensa om du har mer gammalt i skåpen!! Lycka till, kram från Jennies moster Nette

Postat av: Sarah

Publicerad 2013-05-20 20:40:10

Hej och tack för tipset! Nu ska det rensas ordentligt! :) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela