Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Stora killar!

Publicerad 2013-06-04 22:45:00 i Barnen <3

Mina smågrabbar har helt plötsligt blivit så stora! Alvin fixar så mycket som 100 bitars pussel lätt, målar fina gubbar med ögon, näsa mun och öron på rätt ställen, kan säga vart han bor och hittar bättre till platser än vad jag gör. Hans minne är också helt otroligt som har både fördelar men också nackdelar från min sida ibland ;). Han är väldigt förståndig och har börjat använda "vuxnare" ord som "tillexempel", "oerhört" osv, och orden är alltid korrekt använda. Snäll och omtänksam är något han visar på flera gånger om dagen och frågar mycket som om han ska hjälpa till om han märker att något är svårt för en annan och ger mycket komplimanger om man städar eller fixar i trädgården tillexempel. Milo har också utvecklats otroligt mycket på sistone.  Det märks att han har en storebror han ser upp till. Milo har lärt sig för någon månad sedan att ta på och av sig själv. Han leker rollekar och hänger med mycket med de större barnen och nu sedan en månad tillbaka har talet exploderat totalt. Han säger alla de "lätta" orden som han frågar oss om vad det är. När vi säger ordet frågar vi honom om han kan säga det -och det kan han! Det kan vara ord som "blomma", "hus" och "moppe". Nu har han till och med börjat prata i två-tre ordsmeningar. Ofta säger han -Älskar dig mamma, titta mamma eller hej då mamma. Alvin lär Milo massa ord och blir jätte stolt både över honom själv som lärt ut något och även över lillebrorsan som lärt sig nytt ord. Kan inte annat än att säga att jag är en stolt mamma till mina stora killar!
Här pratar de med varandra genom ett rör.
Stolta mamman! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela