Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Stora killen

Publicerad 2012-09-28 07:44:00 i Milo <3

Milo har verkligen blivit stor på senaste tiden och vuxit massor, både på längden och som individ. När jag la ner Milo i spjälsängen igårkväll fick han knappt plats när han sträckte ut sig, min lilla ängel. Kläder och blöjor växer han också snabbt ur och använder nu kläder som Alvin hade förra året trots att det är två år mellan dom och likadant med blöjorna. Smart är han också min lillgrabb, han förstår det mesta man säger, gör och ber man Milo om något som typ "lämna tillbaka den där" eller "städa efter dig" eller "hämta blöjan" så förstår han och kan göra det jag ber om. Han kan också hjälpa till att ta på sig kläder, blöja och skor och blir så stolt och glad när han klarar (nästan iallafall) det själv. Det är rätt otroligt hur mycket en nyss fyllda 1-åring redan hunnit lära sig, på bara ett par månader liksom (i detta fall 14). Något Milo alltid har varit är ju en myskille, han älskar att krypa upp i knät och mysa och ny ger han till och med en stor blöt puss och en hård kram. Ibland springer han så fort han kan till mig och hoppar upp i min famn när jag t.ex. bara varit på toaletten. Pussel är det nya han börjat med annars är det klossar som gäller eller hans plocklåda där man läger olika former i rätt "fack". En pratkvarn är han ju också då han gärna härmas och kommer gärna fram och säger "titta" och pekar på lampan och säger därefter "ammpaa" eller gömmer sig och säger "titt ut". Ja för lekar är han gärna med på, speciellt "jaga" och "kurra gömma" och då är det brorsan han jagar/jagas av och letar efter. De har så roligt ihop att de storknar av skratt och självklart gör ju mamma och pappa också det när vi ser våra hjärtan leka så fint ihop att man blir alldeles varm om hjärtat. Ja, de börjar verkligen bli stora nu våra killar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela