Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Vintertid och vinteroverallpremiär!

Publicerad 2012-10-28 16:02:00 i Allmänt

Imorse när vi vaknade kl 07:00 tyckte jag att det var konstigt att solen lyste. Det visade ju sig sen att kl egentligen var 08:00, sommartid alltså. Även fast det bara är en timme tycker jag att det är en stor omställning. Egentligen är det väl barnen som har svårt att anpassa sig efter den där timmen. Önska man kunde avskaffa vinter/sommartid så vi slapp den här omställningen. Kl 18:00 ikväll kommer det säkert gnällas här hemma för att grabbarna är trötta och nästa morgon vill de säkert gå upp kl 06:00, då de somnade förtidigt ikväll av trötthet. Idag var det kallt ute, -6 grader närmare bestämt. Alvin ropade att det var is ute, men det var ju frosten han pratade om. Eftersom det var så kalt blev det premiär för vinteroverollen här hemma (förutom Milo som.tjuvstartade igår). Milo kör på en P.O.P i år och för Alvins del blir det första året utan Polarn och Pyret utan i år blev det en Mc KINLEY. Lite dyrare än P.O.P men så värt det! Den är så varm att Alvin sa när vi kom ut att det var ju varmt ute! ;) Sen har den en snygg och varm fuskpäls på sig och jätte bra och stora reflexer. När vi fått på oss alla kläder (för det är ju en hel del på vintern) styrde vi vagnen mot affären. Där var det pumpkinhandling som gällde och vi kom hem med en rätt fin sådan tillslut ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela