Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Idag slog kylan till ordentligt!

Publicerad 2012-10-10 09:35:02 i Allmänt

2 grader var det imorse när jag och Milo lämnade våran Alv på förskolan. Bara för att jag önskade en innesittardag med massvis med mys skulle de självklart ut i skogen och röja. Alvin var överlycklig och slängde snabbt på sig reflexvästen medan jag blev mindre förtjust och såg framför mig hur sjuk han kommer bli till helgen. Kanske blir det hans tur att få feber nu när näsan rinner och allt. Kanske skulle jag hållt honom hemma idag? Självklart ville ju inte Alvin det men jag vet inte. Kanske är det bättre att han får vara hemma när han blir sjuk på riktigt istället för att ha honom hemma så han inte blir sjuk? Speciellt när det "bara" gäller förkylning? Vilket fall som hellst klädde jag honom varmt med fodrad jacka och skor idag och självklart med mössa och vantar med. Vi får hålla tummarna att Alvin inte blir lika sjuk som lillebror nu. Hur har ni klätt era barn nu när polarkylan slagit till mot vårt land?

Kommentarer

Postat av: Jannie

Publicerad 2012-10-10 10:09:00

vilka härliga bilder!Ser ju ut att vara kanonväder,trots kylan!
Än så länge så kör vi skalbyxor över mysbyxorna,tjockare college under skaljackan,höstskor i goretex och mössa.men snart blir det säkert fleece under jackan o vantar på händerna!Brrrr
KRAM

Postat av: Lina

Publicerad 2012-10-10 10:47:59

Här åkte lite varmare kläder på idag med. Fodrade regnstället!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela