Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Halloweenpumpa

Publicerad 2012-10-29 08:32:00 i Festligheter

Jag har gjort mitt livs första halloweenpumpa. Nu verkar det som vi tagit efter den Amerikanska traditionen även i Sverige. När jag var liten firade man alla helgonas dag då man tände ljus på kyrkogården. I våran familj har man aldrig firat Halloween förr mer än klätt ut oss på fest ibland. Men i år tänkte vi fira med dekoration och läskig middag. . Så här gjorde jag halloweenpumpan: Det enda som behövs är en penna, kniv och en sked. Först skar jag bort ett lock på pumpan, sedan gröpte jag ut all innehåll och ställde i värmeljus. Sen skar jag ut ögon och mun som jag hade målat på pumpan först sen är den klar. Jag valde traditionella ögon och mun med huggtänder.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-29 09:32:38

Fin!

Postat av: Lina

Publicerad 2012-10-29 10:54:22

Vad fint och mysigt. Gjorde förra året men iår blir de nog inte av :)

Postat av: Sarah Fredriksson

Publicerad 2012-10-29 20:35:09

Tack, vad glad ni gör mig!

Lina: Tycker du ska spara den tiden med din nya familjemedlem och resten av familjen ist! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela