Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Dumlekakor

Publicerad 2012-10-26 08:38:00 i Tips

Har ju bloggat om våra dumlekakor vi bakat några gånger och tänkte nu dela med mig av receptet till er då jag hört att det fanns intresse till det. Här kommer det! Dumlekakor 200 grader ca 10 min, 20 st 200 g smör 1 dl socker 3 dl vetemjöl 1 tsk bakpulver 20 st dumlerkoler 20 st noblesse Blnda allt till en deg. Rulla bollar och lägg i formarna. Sätt sedan i en dumle och in i ugnen. Ta ut plåten och lägg över noblessen och låt de stelna.

Kommentarer

Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

Publicerad 2012-10-26 12:56:45

dom är verkligen super goda dom kakorna stor favorit här hemma me =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela