Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Tråkigt att spara

Publicerad 2012-01-30 13:15:00 i Resa

Usch vad det är tråkigt att spara pengar. Hade mycket hellre åkt på en semester resa till något varmt ställe som typ Maldiverna, Brasilien eller varför inte åka tillbaka till Thailand! Sen skulle jag också vilja köpa lite nya möbler som skulle behövas till Milos framtida rum och en ny, snygg och bekväm soffa till vardagsrummet. Jag och Richard har dock bestämt oss för att spara pengarna istället. Inte för att det går att spara så mycket nu när man är föräldraledig men några tusenlappar i månaden ska man försöka spara iallafall. Men gud så trååååkigt det är att spara när man skulle kunna göra så mycket kul för pengarna istället! Varför kan man inte bara vara rik så man kan göra allt på samma gång? I längden tror jag dock vi kommer att gilla vårt fetasparkonto så vi kan köpa vårt fina hus, bil och båt. ;)

Thailand

Cypern

Spanien

Egypten

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2012-01-30 14:44:06

Säg till såfort du kommer på en lösning att bli rik! Haha.. Vi sparar 700:- /mån. Det är allt vi kan göra just nu känner vi. Men det slutar ändå med att vi får använda dom haha... Sparar ni nått till barnen?

Postat av: tessan

Publicerad 2012-01-31 09:56:54

ja att spara käns så där men när man ser att det blir lite så är det ju kul. vad sparar ni till??

Postat av: Jessica & Alma

Publicerad 2012-02-02 21:19:02

den som spar han har ^^ men just under fledigheten så är det så tråkigt. för alla slantar vill man lägga på annat å det är inte kul att ta fler dagar bara för att kunna spara

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela