Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Milo min Milo

Publicerad 2012-01-16 09:23:00 i Milo <3

Min lille Milo utvecklas i full fart. Han har börjat sträcka sig mot oss när han vill att vi ska ta upp honom (hur gulligt som helst) och tar upp föremål med ena handen för att sedan ta den med andra. Han experimenterar också mycket med rösten nu och försöker "prata" med oss vilket låter himla roligt.

Åla gör han fort nu och helst till bokhyllan där man får tag på en massa kul eller till tv-bordet där det finns en massa roliga knappar att trycka på (det är något med killar och elektronik).

Mat är typ det bästa som finns nu. Det tvär vände verkligen efter en vecka med smakprov varje dag. Nu käkar han allt, gröt, frukt, mat, grönsaker med vatten i nappflaskan. Rån eller smörgås tycker han också om att tugga på tillsammans med smör och ost. Kul att det går så bra med maten tycker jag!

Sömnen har varit lidande här ett tag, vet inte varför men han har vaknat flera gånger på natten för att bara komma upp och somna om igen. Men nu som tur är sover han hela nätter igen med en amningsstund tidigt på morgonen (oftast runt 6) sedan somnar han sedan om till ca 8.

Idag ska jag ta upp några julklappar (Brio leksaker) och se om han tycker dom är roliga för humor ser man också att han har.

Tänk att han blivit så stor!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela