Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Middagsplanering

Publicerad 2012-01-17 10:49:00 i Tips

Jag och Richard sitter här och planerar helgens middag. Vi ska nämligen ha middagsgäster här i helgen. Det blir såklart att plocka fram pastamaskinen och göra god, god färsk pasta. Vi hade tänkt att bjuda på vår ravioli vi gjorde för någon vecka sedan som btw blev skit god. Det vi funderar på nu är vad vi ska ha för innehåll. tips någon? Sedan är det bara efterrätt som ska planeras också. Jag kom på ideen att ha en röd tråd genom maten, ett tema alltså men då pajade det för de flesta av våra efterrättsrecept. Teman är då Italenskt (som ni kanske förstår). Någon som har ett bra italenskt recept på någon efterrätt? Vi funderar iallafall på att göra glass, det tycker ju iallafall barnen om.

Bäst jag återgår till planeringen med mannen nu och hoppas på att få in några bra tips här! =)

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2012-01-17 12:34:04

låter gott det där med att göra egen pasta... tiramiso är väl en italisk efterrätt. men glass låter godare.

Postat av: tessan

Publicerad 2012-01-18 17:43:52

Har du använt det till båda två?? För vi behövde inte använda det till Olivia så det är helt nytt för oss. i början hade jag svårt att komma i håg att ge dom.



Ja det där med hår tog ju ett tag innan jag vågade göra något med det. men att klippa upp det gör ju väldigt mycket. men lugg är ju något som alla klipper nu för att man ska ha så det kan ju också bli fint.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela