Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Matvanor

Publicerad 2012-01-09 10:52:00 i Milo <3

Milos matvanor se ut så här: Till frukost och kvällsmat får han smaka gröt som han inte gillar speciellt mycket men någon tesked slinker ner iallafall. På dagen får han smaka antingen smörgås, mat eller frukt varje dag men det bästa han vet är rån. Jag har alltdå inte bytt ut något matmål än då han äter så pass lite än så länge utan nu förbereder jag honom bara för det som komma skall. Jag tänker . Om två veckor är ju Milo så pass gammal att jag hoppas på att kunna ge gröt till kvällsmat och frukost istället för bröstmjölk och också byta ut något mål under dagen till riktig mat. Hur gör/gjorde ni med era 6 månaders?



alltså helamma honom till 6 månaders ålder som jag bestämt mig för från början villket också är BVCs rekomendationer

Kommentarer

Postat av: carolina - med Lo:s syskon i magen.

Publicerad 2012-01-09 12:31:45

Jag helammade Lo tills hon var 7-8 månader faktiskt. Alla mål. Hon fick lite smörgås ibland, och smaka gröt ibland ( som hon hatade, haha), samt att vi gav henne fruktpureer, men det var först vid 8 månader som jag började amma efter frukost/lunch osv, istället för att ge det först som huvudmål =)

Postat av: angelica

Publicerad 2012-01-09 13:42:19

Hej och tack! Vi har flyttat ner dit nu till den 31 april :) Sen kommer vi hem och fixar allt med hus och tomt, antingen säljer lr hyr ut det...

Hoppas ni har det kanon! KRAM

Postat av: Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

Publicerad 2012-01-10 18:23:24

linus får välling när han vaknar på morgonen/ottan i mina ögon då är kl.6:30 sen somnar vi om och sover vidare

han brukar vakna vid 9.30 nånting och får då gröt nästa måltid sen till lunch äter han en burkmat och innan han går å lägger sig får han gröt igen då han står sig bäst på det har vi märkt jämfört med vällingen :)

sen kan han få lite mellis mellan målen beroende på hur dagen ser ut men välling 1 mål gröt 2 mål och 1 burkmat ser de ut just nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela