Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

En pratkvarn till son

Publicerad 2012-01-19 19:44:11 i Alvin <3

Alvin har blivit en babbelmaskin minst sagt den senaste tiden. Tänk så mycket som har hänt bara sedan i somras då han bara sa ett ord max två ihop. Nu kan han prata hela meningar och böja ord. Ibland böjer han dock lite fel. Här om dagen sa han tillexempel att han hade ajjat knät, fler exempel finns, dock kommer jag inte på några mer. Fantasi har han också för roliga historier har han börjat dra här hemma. En dag frågande jag honom varför han hade ett sår på magen och till svar fick jag att han hade blivit biten av en tiger. En gång berättade han också att vi skulle få främmande efter maten för det hade pappa sagt vilket inte alls stämde. Han är så himla rolig mitt busfrö! Hur är/var era 2/2 1/2-åringar? Är alla lika fantasifulla som min son? :-)

Här har vi honom i sitt tuffa armband.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela