Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Bullbak

Publicerad 2012-01-30 20:07:09 i Familjeliv

Idag har vi bakat bullar för imorgon fyller pappa Richard år. Vi ska dock inte ha kalas förrän på söndag men vi i familjen tänkte ju så klart fira honom lite i morgon med. Alvin har tjatat i två veckor nu om att baka bullar så ni kan ju gissa om han blev glad bär vi äntligen tog fram ingredienserna till ett bullbak. Det tråkigaste med Alvin är bara att han inte har något tålamod utan ska äta bullarna direkt när man gjort degen, sen får man höra han tjat när degen ska jäsa i 40 min sedan är det roligt att göra bullarna men sedan ska de ju jäsa igen där av ytterligare 30 min av tjat. När bullarna väl är i ugnen är det roligt igen att titta på bullarna för att sedan få upp en på sin talrik. Goda behöver jag knappast säga att de blev va?
image descriptionimage description

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela