Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Syskonkärlek

Publicerad 2012-02-19 21:13:22 i Barnen <3

Alvin har börjat att visa mer intresse för Milo nu. Milo har ju alltid lyst upp som en sol när han sätt brorsan medan Alvin inte visat lika mycket intresse då ändå Milo bara "låg där". Men nu när han kryper och går med hjälp av stöd och sätter sig ner själv kan de göra mer saker tillsammans. Nu river dom i "lekkorgen" tillsammans och Alvin visar hur man gör. Alvin slår sin bror med leksakerna ibland men han går också fram och pussas och kramas. Det är mycket "NEJ MILO", "INTE DEN/DÄR" och "DUMMA MILO". Men han går också fram och klappar honom på huvudet och säger "Älskar dig Milo", tröstar och säger "Inte farligt Milo" och ibland säger han stolt "Min lillebror"! Finns det något finare än syskonkärlek?

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2012-02-19 21:42:31

låter som det ska vara.. äkta syskonkärlek.

Postat av: Nathalie

Publicerad 2012-02-19 22:12:52

Myyys :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela