Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Hur blev han så stor så fort?

Publicerad 2012-02-29 12:59:21 i Alvin <3

Alvin mitt lilla busfrö har blivit så stor att han klarar det mesta själv. Han tar till och med hand om hans lillebror. Alvin kissar och bajsar i pottan under dagen själv. Han klär på sig kläder, skor och ytterkläder själv likadant tar han av sig dom. Han brer sina mackor, dukar fram och dukar bort själv. Han städar efter sig och tycker också om att hjälpa mamma. Milo har blivit hans bästa kompis som han hela tiden försöker få skratta och lyckas till 99% också. Alvin är också duktig på att pyssla och kan sitta i timmar med sina pussel. Han har sådanna 12 bitars som är alldeles för lätta. Memory är också något vi börjat med som är roligt men fortfarande lite svårt. Måla är också en favorit. Både med kritor, pennor, fingerfärg och vattenfärg och även det börjar han bli riktigt duktig på att fylla i rätt. På förskolan kan han sitta hela dagen och pyssla med de andra barnen. Mammas stora kille!

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2012-02-29 21:26:47

ja tänk vad dom kan dom små liven..

Postat av: tessan

Publicerad 2012-02-29 21:29:40

jo det får nog bli så för min del med att handla ännu en till där känns bara så där att slänga ut en masa pengar för en bikini för att kanske bara kunna ha den en sommar för att den sedan är förstår eller för liten. annars så had ejag inte haft några bekymmer om det.. för det är där jag annars får handla alla min underkläder med..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela