Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Plockmat

Publicerad 2012-04-14 08:15:45 i Milo <3

Jag har läst/hört någonstans att plockmat skulle vara bra för moteriken för våra små. Jag har dock varit rädd att Milo ska sätta i halsen så det ända han fått sitta och äta med händerna själv är pannkakor, mackor, rån och sådant mjukt som han kan tugga på själv. I påsk fick han vindruvor för första gången och nu har jag även skurit upp lite gurka o, äpple och morötter som han fått sitta och pilla och tugga på själv. Han kunde sitta skitlänge (över en timma, nästan två) och bara tugga i sig. Kul att se att han gillar den flesta maten och han satt inte i halsen en endaste gång!

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2012-04-15 08:43:20

Vist är det läskigt .. tänka att man ändå tycker det är det med andra barnet med.. Inget jag trodde att man skulle göra..

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-04-16 22:45:15

Jag är också rädd att Matilda ska sätta i halsen. Fast det är bättre nu..men äpple vågar jag inte ge henne :P Det är knäppt, för med storasyster var jag aldrig rädd! Men nu, andra barnet och skitnojjig :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela