Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Feberyra

Publicerad 2012-04-10 08:26:08 i Alvin <3

Min stackars Alvin har som sagt varit sjuk i 2 1/2 vecka med högfeber. I fredags fick han medicin mot öroninflamationen som orsakat denna feber som vi knappt fått i honom. Eftersom Alvin varit så dålig att han bara har legat i soffan och vilat utan att äta och bara klagat så har det varit svårt att blanda i medisinen i annat också. Att bara hälla i honom medicinen är helt uteslutet då han spyr av den äckliga smaken. Idag är alltså sista medisineringsdagen och han ska vara frisk efter det och faktiskt var det hans första feberfria natt på nästan tre veckor! Jag har verkligen lidit med Alvin när han mått så dåligt och vårdcentralen inte kan göra något för honom. När han har över 40 graders feber, yrar, gnäller och sover mycket. Inte ätit på flera dagar och mår helt enkelt skit dåligt. Vad gör man då som förälder? Usch man mår ju lika dåligt själv, det är hemskt att se sitt barn må så dåligt. Idag hoppas vi att det har vänt för fortfarande är Alvin feberfri nu på morgonen.

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2012-04-10 11:37:31

vad tråkigt för er riktigt jobbigt det där..

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-04-10 11:41:48

Stackars liten då :( hoppas han blir bättre snart!

Jo då jag trivs, det är ju lite fix och trix när man ska få till det, har ju så mycket självlockar i håret så platta det är ju ett måste ;-)

Men när man tar sig tid och ork blir det ju snyggt. Annars är det lätt att man slänger upp ett i en liten tofs.

Det är ju alltid härligt med långt svall, man kan göra så mycket. Men nu på sommaren är det skönt med lite kortare, så känns kanon!!

Du passar verkligen i din lugg, super snyggt :-)

Ha en fin dag, nu ska vi iväg till skolan och lämna lite kompletterande papper! Kram på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela