Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Frågestund!

Publicerad 2011-09-06 13:42:00 i Graviditet nr 2

När fick du reda på att du var gravid? I slutet på november

Var bebisen planerad? Ja.

Mådde du illa mycket? Ja minst sagt. fick kräkas ca 10 ggr per dag ibörjan, efter medicinering 2 ggr per dag till v 22. .

Hur blev ditt hår? Finare enligt frisören.

Hade du mycket halsbränna? Lite granna

Grät du för ingenting? Nopp

Var du känslig? Nej, det kan jag inte påstå.

Vad gillade du att äta? Ville inte äta något speciellt

När kände du bebisens första sparkar? i vecka 12 ( fulla veckor)

Var du ofta orolig? Nej.

Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Ja, det blev en hel del.

Sparkade bebisen mycket? Ja, lite varje dag

Fick du bristningar på magen? Nej.

Hur kommer det sig att du behöll bebisen? För att jag och Richard ville ha barn.

Blödde du någon gång? Nej men graviditeten slutade med en blödning då livmodertappen var mogen.

Levde du på som vanligt? Nej, jag mådde hela tiden illa och kunde inte göra det jag ville.

Hur gammal var du när du blev gravid denna gång? Det var en vecka innan min 25 årsdag, visste dock inte om det förrän jag redan fyllt år.

Hur tog dina föräldrar det? Mamma blev glad som vi andra.

Hur tog din partner det? Han blev mycket glad precis som jag. =)

Vart bodde ni? I ett radhus i Klockaretorpet

Hur ofta gick du till MVC? Som vanligt men missade den sista då Milo födes en vecka tidigare.

Hur många ultraljud gjorde du? 4 st vill jag ha för mig. Två när jag blev inlagd på sjukan tack vare kräkningarna och två st på rutin.

Hur började din förlossning? värkar och en blödning

Hur många timmar tog din förlossning? 2 timmar.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Det förstnämnda.

Hur mycket var du öppen när du kom in? 4 cm.

Vilken smärtlindring tog du? Ingen.

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 24 minuter.

Blev det komplikationer? Ja, jag förlorade en del blod (lite över 1,2 liter) då inte livmodern drog ihop sig tillräckligt fort.

Fick du sy? Ja.

Hur var vikt och längd? 2690g och 47cm.

Ögonfärg: Mörkblå.

Hårfärg: Brun.

Ammade du? Ja.

Ammar du nu? Ja.

Hur gammal är bebisen nu? 6 veckor idag.

Vad tyckte du om förlossningen? Blev besviken över att jag inte hann med smärtlindring, tyckte barnmorskan var hårdhänt och inte lyssnade på mig (där med fick jag ingen smärtlindring) och allt gick för fort helt enkelt. Det var jobbigt att jag förlorade så mycket blod då jag mådde så dåligt att jag inte kunde ta hand om sonen direkt när han föddes. Annars var det ju bra att inte förlossningen blev långdragen fö att vara något positiv.

Vill du ha en till? Det skulle vara kul men vet inte om jag vågar det med tanke på hur dåligt jag mår i mina graviditeter.

Planerar ni ett till? Nej.

När kommer nästa barn? Det skulle isåfall dröja många år.

Hur är ert förhållande nu? Stabilt.

Vilken vecka födde du i? 39 +1.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-09-06 17:07:10

Nu har jag lagt till din blogg, säg till när du lagt till min. Kram

Postat av: teessan

Publicerad 2011-09-06 17:38:16

jo jag har köpt en del mamma kläder hade inte några knapt när jag var med olivia men nu när jag har foglostning o allt så kan jag inte ha många kläder som sitter för nära in på kroppen . så det har blivit en den mammakläder in handlade. men mest har jag köppt kläder i en storlekstöre och många långa linen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela