Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravidvecka 32. 2 månader kvar nu, det är ...

Publicerad 2011-05-25 12:31:36 i Allmänt

img_2089 (MMS)

Gravidvecka 32. 2 månader kvar nu, det är ju ingenting om man mår bra hela graviditeten ut vill säga. Den här veckan har jag känt av mensvärk och ett tryck neråt det har faktiskt gjort lite ont. Bebisen sparkar är starka som aldrig förr och gör så ont att jag får trycka tillbaka foten. Bebisen väger nu ca 2 kg och är ca 44 cm lång, huvudets omkrets är nu 30 cm.  Nu förbereder bebisen sig  för fullt för  att klara sig utanför magen. Föds h*n redan nu har h*n mycket goda chanser till att överleva.

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2011-05-25 13:37:02

Sv: uscha, inte alls roligt :(

Krya på er!

Postat av: i min lilla lilla värld

Publicerad 2011-05-25 13:53:37

2 månader? Fatta det är snart =)

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-05-25 20:26:55

Fina magen. =)

Nä nu är det inte så långt kvar. Längtar verkligen mer än någonsin nu.

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-05-27 10:26:08

grattis till eran kille!



haha ja jag borde ha massa tid, är nog lusten som inte riktigt finns...



med magen är det bra, känns så mysigt när jag kan känna att den rör sig och bökar runt, vilken härlig känsla det är.

hur är det själv

Postat av: Jennie - Med bebis i magen

Publicerad 2011-05-27 17:55:18

Det dära trycker där nere är inte skönt, och absolut inte vissa sparkar man får mot revben och lungor är sköna!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela