Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravidvecka 30 Överallt läser jag att man ...

Publicerad 2011-05-11 10:14:56 i Allmänt

img_1642 (MMS)

Gravidvecka 30 Överallt läser jag att man nu varit gravid en evighet, att man nu är höggravid och bara vill ha barnet hos en nu! Jag själv känner väl inte riktigt så. Jag tycker det går för fort och vet inte om jag är riktigt beredd på detta än med förlossning och bli tvåbarnsmamma! Jag har inte bråttom och jag mår inte på något sätt dåligt och känner mig inte direkt stor heller så det får gärna ta ett tag till känner jag. Bebisen i magen rör sig så mycket i magen nuförtiden och det är inte bara sparkar utan just rörelser som om en (stor) fisk simmade där inne. Bara jag lägger mig ner och vilar armen på magen är det full fart. Annars mår vi bra och är problemfria denna vecka med, skönt! Bebisen är nu ca 41 cm och väger ungefär 1,4 kg.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-05-12 19:07:41

säger detsamma, jag tycker gott bebisen kan vänta ett bra tag till jag e inte redo för den ännu.

nej jag ska göra iordning bebisens rum å fixa lite i de andra rummen ,blir lite ommöblering å sånt. å shoppa en massa bara köpt lite kläder än så länge.

Postat av: Karola

Publicerad 2011-05-16 05:09:04

Håller med dig, går in i v.30 imorgon och tycker tiden rusar iväg. Hur ska man hinna med allt?



Ha en bra dag!

Postat av: Carro

Publicerad 2011-05-16 20:47:55

Men precis sådär känner jag också!!!

Har verkligen inte brådska alls och känner just nu att jag skulle kunna vara gravid i några månader till och inte bara 7veckor till. De går alldeles för fort!



Men jag antar att de är för att de är med andra barnet?!

Med första ville man ju bara att de skulle gå fort redan från början, så de syntes på magen och alla sparkar osv :)



Nej känner mig inte riktigt beredd än!! Undra hur de kommer kännas när de börjar starta... Spännande!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela