Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravidvecka 29. 28 veckor är nu klara och ...

Publicerad 2011-05-04 09:10:12 i Allmänt

img_5322 (MMS)

Gravidvecka 29. 28 veckor är nu klara och vi går in i vecka 29. 11 veckor kvar nu! Bebisen buffar och bökar en massa i min mage, mest på eftermiddagen. Jag tror att bebisen börjar lägga sig rätt nu (med huvudet ner) med tanke på alla sparkar jag får upp till. Andfådd (pga den trånga platsen i magen) börjar jag bli lätt nu annars mår jag bra, inga onda sammandragningar, foglossning eller bristningar än. Bebisen busar lite med oss om dagarna. Om jag vilar armen på magen, om Alvin lutar sig på min mage eller om Richard smeker magen så buffar alltid (iaf ofta) bebisen tillbaka. Det har blivit en liten lek för oss, så kul! Bebisen börjar få det trångt i magen och kan inte få plats med kullerbyttor längre. Ögonfärgen börjar visa sig nu men bestäms inte förrän senare. Bebisen är nu ca 39 cm lång och väger ca 1,3 kg.

Kommentarer

Postat av: i min lilla lilla värld

Publicerad 2011-05-04 09:50:05

11 veckor går fort.



Snygg du e!!

Postat av: Sabina-92:a och snart tvåbarns mamma

Publicerad 2011-05-06 23:50:05

Så fin mage du har! (:

Postat av: Saga

Publicerad 2011-05-07 11:00:48

Megafin blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela