Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Så klev man in i gravidvecka 23. Och så hä...

Publicerad 2011-03-23 10:09:36 i Allmänt

img_1650 (MMS)

Så klev man in i gravidvecka 23. Och så här ser magen min ut idag. Bebisen har börjat sparka mot mina revben på höger sida. Känns så obehagligt att man nästan hoppar till! Haha. Inatt sparkade den lilla och hade sig ett riktigt gympa pass så jag inte kunde sova. Hela morgonen har magen studsat upp och ner, jag och R bara skrattar när vi ser/känner alla buffar. Herre gud vilken vilde! I denna vecka har bebisen en chans till att överleva utanför magen om den föds redan nu. Känns lite  skönt att veta. Dygnsrytm har bebisen  kommit in i nu. Antagligen samma som Alvin (när han låg i magen), sover på dagen och vaken på natten. Nu är bebisen ca 31 cm lång och väger ca 650 g.

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2011-03-23 13:42:18

tänk vad tiden går fort fram tycker det inte var länge sen man fick redda på att di var gravid.

Postat av: Nathalie

Publicerad 2011-03-23 19:30:57

Ja, helt underbart med sol! Det gillar vi! Låter som en ivrig bebis de där hihi :P Kram

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-03-24 08:56:59

Jag får typ som sammandragningar, det blir svårt att andas också :S Men nu känner jag inte mycket av de, men det är jobbigt att inte kunna göra de man annars brukar må bra av! Annars mår vi alla bra, hoppas ni också gör det.. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela