Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Idag har jag gått halva graviditeten! 20 v...

Publicerad 2011-03-09 10:39:44 i Allmänt

img_7201 (MMS)

Idag har jag gått halva graviditeten! 20 veckor är klara och vecka 21 är här. Den här perioden är nog den bästa under hela graviditeten. Illamående är inte lika farlig (borta hos vissa), tröttheten är inte lika påtaglig, kissblåsan  behöver inte tömmas hela tiden och än är man inte så stor. Detta kommer väl inte hålla länge så det är bäst att njuta och hitta på roliga saker nu. För snart är man stor som ett hus och orkar ingenting. Bebisen i magen är ca 27 cm från huvud till häl och väger ca 400 gram. Nu börjar bebisen få tänder i tandköttet. :)

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-03-09 10:46:51

Hej! Fin blogg du har, gravid jag med och tycker det är spännande att läsa om hur andra har det :) Kram Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-03-09 11:17:12

Hej! Läs gärna min blogg. Jag skriver anonymt om drömmar och känslor. Lämna gärna en kommentar om det är något du gillar/ogillar. Kram! :)

Postat av: Nathalie

Publicerad 2011-03-09 17:05:01

Vad härligt, galet vad tiden går fort :) Mys det ska bli med en bebis i släkten igen.. Snart är det min tur, mohaha nevers ;) Inte riktigt ännu kanske, men man kan ju inte låta bli att bli sugen :) Kram på er!

Postat av: tessan

Publicerad 2011-03-09 19:50:49

vad rolgit att du mår bra nu. är ju inget roligt att må så där när man är gravid inte. snygg tröja du hadep å dig på bilden

Postat av: Christin

Publicerad 2011-03-09 20:37:25

Vad fort det har gått gumman! Men inte mycket till mage tycker jag... ;) Hoppas ni mår bättre nu hela familjen. Hörs/ses snart! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela