Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravid vecka 22. Här har vi magen i v 22. ...

Publicerad 2011-03-16 07:15:54 i Allmänt

img_1843 (MMS)

Gravid vecka 22. Här har vi magen i v 22. Den växer och barnet blir mer aktiv i magen. Trots detta har inte Richard känt än. Oftast är det sen kväll/natt lr på morgonen då Richard ser på tv/sover/jobbar. Snart borde han nog känna ändå.  Tyvärr har jag märkt av obehagliga sammandragningar denna vecka (samma som med Alvin). Får dom när jag är ute på promenader eller när jag springer efter Alvin. Hoppas inte det blir som sist men det känns tyvärr så. Varför blir det så? Bebisen i magen kallas nu barn inte foster. Den har samma proportioner som en nyfödd bebis men lite spinkigare. Nu är bebisen ca 28 cm lång från huvud till häl och väger ca 450-500 g.  Nu ska R och jag lämna Alvin på fsk för att sedan bege oss till stan för ärenden och shopping.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-03-16 09:27:04

Ja de ligger vid gamla lasarettet, både fsk och öf ligger i samma område! Min sambo har heller inte känt bebban ännu, bara lillkillen :) Sammandragningar låter inte roligt, hoppas de blir bättre snart! Kram Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela