Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Dagens MVC besök

Publicerad 2011-06-07 11:55:30 i Graviditet nr 2

Idag följde både Alvin och Richard med till dagens besök till barnmorskan. Det var samma prussidur som förra gången. Vägning, mätning av magen, blodprov, blodtryck och känning efter bebis ställning som låg med huvudet ner men inte fixerad. Viktuppgången var 200g sen sist och sf-måttet låg på 30 cm. Bebisens hjärtljud var de lägsta hittills nämligen 136 fina. Blodprovet samt blodtrycket visade sig vara mycket bra så det känns skönt. Mina samandragningar och onda känningar som jag kände i lördags var inget ovanligt. Man ska lyssna på kroppen och ta det lugnt om kroppen säger till. Nu är det ytterligare 2 veckor kvar till nästa MVC besök. Det ska bli spännande att se hur många besök till bm jag hinner gå på under denna graviditet! (Tyvärr kan jag ej lägga in bild när jag bloggar från mobilen)

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-06-07 12:42:38

Skönt att allt var bra. Tror du att du kommer få innan bf?



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela