Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Magen från sidan i v 36. Tänkte också visa...

Publicerad 2011-06-23 07:01:22 i Allmänt

img_5446 (MMS)

Magen från sidan i v 36. Tänkte också visa hur stor magen ser ut från sidan. Visst är det en  rejäl kula? Magen är ändå mindre än förra graviditeten men jag tycker allt jag blivit stor ändå. Hur många cm vet jag snart. Ska träffa barnmorskan på måndag och mäta. Med Alvin hade jag alltid samma cm som den exakta veckan jag var i har jag för mig?! Alltså i v 35+4 då Alvin föddes var sf-måttet 35 cm om jag kommer ihåg rätt. Nu har jag alltid haft mindre, 3 cm mindre sist. Undrar hur det ser ut på måndag? Ett jäkla illamående har kommit tillbaka vilket är hemskt jobbigt. Det kommer på morgonen och när jag börjar bli hungrig. Beror det på hur bebis ligger i magen eller finns det någon annan anledning till illamående tro? Det kanske är vanligt så här på slutet? Det var iallafall inget jag kände när jag väntade Alvin. Annars är magen stenhård (sd) typ jämt vilket också är asjobbigt då det blir svårt för mig att röra mig. Nu börjar jag verkligen längta till bf och hoppas att lillfisen stannar i magen någon vecka till, får gärna komma i v 38 men sådan tur har väl inte jag? Men hoppas kan man ju. Skulle dock kännas jätte konstigt om jag skulle gå över tiden då jag som sagt födde för tidigt sist så risken är ju inte så stor men det händer ju. Snacka om att man hela tiden bara går runt och undrar när bebis kommer nu!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-06-23 09:28:26

Hallå Sarah!



Fin kula du har ;) Jag var ju hos bm igår och mitt sf mått var samma som förra gången 32 cm vilket inte var så bra, ska på en extra kontroll nästa vecka och om det är samma då blir det att göra ultraljudsundersökning, mäta fostervatten osv. Är lite orolig nu :/ Men min mor var det exakt samma för tydligen. Hon stanna på 32 cm med mig i samma vecka, lite märkligt! Kram Sofie

Postat av: Jennie - Mamma till Malva

Publicerad 2011-06-23 09:59:19

sv: Ja jag vet, hon får så mycket fint.. Hon ska gärna hinna använda allt med minst en gång, det får vi hoppas på att hon kan bara :)



Malva blir 2 veckor idag. Hon kom den 9 juni, en dag innan BF :) Men mitt vatten gick 3 dagar tidigare,.



Vilken fin mage du har,jätte mysig :)

Postat av: Carro

Publicerad 2011-06-23 11:26:18

Jag tror illamåendet är vanligt pga att bebisen trycker på allt som finns i magen.

Har de precis likadant här och känner inte ens av när jag är hungrig längre, de är skit jobbigt!

För man måste ju äta så man får typ äta när Ebba äter annars skulle jag lätt kunna hoppa över maten, dock mår jag ju skit om jag inte äter istället... Men vad gör man? :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela