Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravidvecka 35. 85% är nu avklarad av grav...

Publicerad 2011-06-15 10:17:52 i Allmänt

img_4300 (MMS)

Gravidvecka 35. 85% är nu avklarad av graviditeten och det är bara 5 veckor kvar tills vår efterlängtade bebis är här. Jag har börjat drömma nu om bebisen och förlossningen, detta gjorde jag dock från början med Alvin. BB väskan har jag också börjat packa, födde ju ändå Alvin i v 35 + 4 så det skulle vara skönt att vara förbered denna gång. Sammandragningar har jag typ 24/7 och har lite svårt med sovställningar då inget känns bra. Annars känns allt som vanligt alltså inte speciellt tjock och klumpig. Bebisen är nu fullt utvecklat och ökar nu ca 340 g i veckan. Nu finns det knappt någon plats att röra sig på men rörelserna blir allt mer starka. Bebisen är nu ca 47 cm lång och väger 2600 g, huvudets omkrets är ca 33 cm (Alvin var 47 cm, 2690g & huvudet 33 cm i denna vecka då han föddes).

Kommentarer

Postat av: Malin & Prinsessan

Publicerad 2011-06-15 10:24:49

Grattis till nya veckan :)

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-06-15 11:09:00

Vad jobbigt att du har så mycket sammandragningar.

Postat av: Lina

Publicerad 2011-06-15 13:18:16

Shit nu kan de verkligen bli när som ju =)

Postat av: Malin & Prinsessan

Publicerad 2011-06-15 19:24:12

Vad mysigt att åka dit och bo på hotell :) Har ni långt dit?



Min tjej är fem månader! Hittade hit via bloggportalen kanske jag ska säga med. Älskar alla mamma&gravidbloggar, hihi :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela