Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravidvecka 34 välkomnar vi nu och säger b...

Publicerad 2011-06-08 08:35:20 i Allmänt

img_6722 (MMS)

Gravidvecka 34 välkomnar vi nu och säger bye, bye till vecka 33. Denna vecka har jag känt av onda känningar i magen och haft massvis med långdragna sammandragningar. Bm sa att man får kraftigare förverkar som omföderska så detta var bara normalt. Bebisen börjar bli riktigt stark då det ibland känns som den ska sparka sig igenom mig när den väl får plats med en spark. Annars är det som sagt mest rörelser så magen blir helt sne. Jag känner mig fortfarande inte speciellt stor o klumpig än. 1 cm per vecka har magen växt och jag väger fortfarande 63 kg (som jag gjorde sist hos bm). Jag växte fortare med Alvin och därmed kände jag mig klumpigare. Däremot har jag fått tagit av mig ringarna nu då de satt åt i går (kanske var det värmen med?). 99% av bebisar som föds nu klarar sig bra utan speciella problem. Bebisen är nu ca 46 cm lång och väger ungefär 2,3 kg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela