Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravidvecka 33. Shit alltså, nu börjar det...

Publicerad 2011-06-01 09:31:12 i Allmänt

img_6228 (MMS)

Gravidvecka 33. Shit alltså, nu börjar det verkligen närma sig! Bebisen är rätt lugn och nöjd i magen. Vaknar dock om jag solar i bikini då det blir ljust och när pappa Richard känner och klappar magen, då blir det action kan jag lova! Bebisen börjar tappa lanugohåret nu och huden slätas ut. Barnets alla sinnen fungerar sen några dagar tillbaka och h*n sover ca 90% av dygnet. Hädanefter kommer bebisen gå upp ca 250 g i veckan så nu går det undan. Just nu väger bebisen 2,2 kg och är ca 45 cm lång. Huvudets omkrets är ca 31 cm nu. Jag själv väger nu 63 kg men känner mig inte speciellt klumpig än. Nu går man upp ca 500 g i veckan det vill säga att jag kommer slutligen att ha gått upp runt 10 kg. Jag känner dock på mig att det kommer bli 1 kg i veckan istället så det slutar på 12 kg viktuppgång.

Kommentarer

Postat av: i min lilla lilla värld

Publicerad 2011-06-01 09:37:45

12 kg är vad jag vill sluta på. Om det lyckas eller ej får vi se =)

Postat av: Mia 18år - Mamma till William och Marcus

Publicerad 2011-06-01 10:51:30

Sv. Ja vi är jätte nöjda med barnens dagis. Kyrkan äger dagiset, så de är ett kristet dagis. Dom lär sig be bordsbön osv.. :). Vilket jag tycker är jätte bra.

Ja båda barnen går på samma dagis :).



Kram Mia

Postat av: Jennie - Med bebis i magen

Publicerad 2011-06-01 12:13:10

sv: det finns inget specifikt mått, det är individuellt..vissa kan växa fort och andra inte.. det är ju så olika!

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-06-01 16:46:37

Fina du. Åh hua jag har redan passerat de där 12 kilona. :/ Men men, det ska bort sen. :P

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-06-02 20:22:54

Vad vacker du är Sarah :) Kram Sofie

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-06-02 20:31:01

ja vad tiden går fort. härligt! snart är bebisarna här:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela