Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Sommarbär

Publicerad 2011-07-11 10:36:26 i Allmänt

Igår blev det ännu en tripp till skogen eller altså tomten runt om stugan. Där har vi jordgubbar, smultron, blåbär och hallon. Vi plockade en hel del. Smultronens tid är på väg bort men dessto mer hallon och blåbär har kommit upp på våra buskar. Många av våra jordgubbar (mer en häflten) hade blivit uppätna av sniglar och myror vilket inte heller är så kul! Nästa år måste vi göra något åt detta för fy så tråkigt det är när de äter upp våra bär. Vi har även svarta/rödavinbär som kommit men det är inget jag tycker om så det är inget jag plockat än. Björnbär har vi med men ej mogna än. Plomon och äppelträd har vi också men de har heller inte blivit mogna än. Sen blir det att äta en massa bär och frukt från vår tomt!


Kommentarer

Postat av: Marie ✿ BF 26 juli

Publicerad 2011-07-11 20:19:44

Nja, det enda jag känt är extra tryck neråt/mot blåsan men ingen ilande känsla som vissa säger att det känns som.



Ja nu närmar det sig med stormsteg :) Snart så :D

Postat av: tessan

Publicerad 2011-07-12 09:13:55

ser gott ut med alla bären. det är positivt att man har sogen att ta nyta av. Jo du ilamåendet sitter i och jag reagerar på vissa dofter, så det är ävl som det ska.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela