Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravidvecka 38

Publicerad 2011-07-06 10:01:00 i Graviditet nr 2

Min graviditet - BF ons 27 jul 2011

Din graviditet startade Ons 20 okt 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 3 nov 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 259 av 280. (92,5%).

Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum ons 27 jul 2011
Du har 21 dagar kvar till beräknad förlossning.


Nu är bebis i magen fullt utvecklad och redo att komma ut. Bebisen väger ca 3,2 kg och är ca 50 cm lång. Önskar verkligen att bebis vill ut om en vecka! Har så ont i ryggen, kissar ständigt och kan inte gå på några långpromenader mer då jag får sammandragningar hela tiden. Snart är det hej då till magen och hej till bebis, vad jag längtar!

Kommentarer

Postat av: i min lilla lilla värld

Publicerad 2011-07-06 22:19:44

Jag blir faktiskt lugnare för var dag som går. Iaf när jag tänker på förlossningen. Däremto tiden efter är jag livrädd för. Speciellt hur Wilda ska reagera. Mina känslor lär ta sig en törn.



Själv då?

Postat av: tessan

Publicerad 2011-07-07 08:10:32

ja då är det nära... hur känns det att gått nästan fult ut nu då. med tanke på att det inte vart så sist.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela