Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

2 1/2 års kontroll VS 5 månaders kontroll

Publicerad 2011-12-29 20:39:52 i Allmänt

img_6708 (MMS)

Idag var vi med båda pojkarna på kontroll på BVC. Vi började först med Alvin som vi först vägde och mätte. Han hade gått upp 1 kg sedan sist (1 år) och vuxit 7 cm, han följer alltså sin kurva finfint och dessutom hade han klivit lite på kurvan gällande längden. BVC-tanten hade ställt fram ett pussel som Alvin la direkt och fick där med godkänt och hade sedan en säck med leksaker som Alvin fick ta upp och berätta vad de var. Alvin var blyg och ville inte riktigt prata med tanten men viska gick bra. Sedan var det Milos tur som vuxit 1 1/2 cm sedan sist (1 månad) och gått upp 500 g. Han fick också vaccin, en spruta i vardera knubbislår. Han grät lite vid sticket sedan var det inget mer. Nu 10 timmar senare har han ingen feber, inget hängig, man märker inget alls på honom. När de badas inför kvällen tyckte Alvin så synd om brorsan som har ajaj där plåsterna sitter. Mammas sötnosar! Tilläggskommentar: Milo vaknar på natten med 38 grader och var lite svettig. Vi gav honom en Alvedon och då somnade han om och sedan var det bra. Nästa dag sov han väldigt mycket.

Kommentarer

Postat av: Britta bloggar

Publicerad 2011-12-29 21:48:25

Gulligt, klart han behövde litesympati!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela