Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Andre advent

Publicerad 2011-12-04 12:49:42 i Familjeliv

Veckorna rullar på och det är redan andre advent vilket betyder att andra ljuset brinner i våran ljusstake idag. Så fort vi tänder ljus här hemma (vilket vi gör varje dag) försöker Alvin blåsa ut ljuset vilket han tycker är jätte kul. Har märkt att det inte bara är Alvin som gör så. Är era barn likadana?

Till andre advent har vi gjort det lite mer julfint här hemma med. En julkrans har vi hängt upp på dörren som svärmor gjort och så har vi pyntat apelsiner med nejlikor så nu luktar det juligt här hemma.

Fortfarande har ingen snö kommit hit men enligt SMHI ska vi få lite snö på onsdag så till tredje advent kanske det ligger lite snö på backen iallafall. :)

Svärföräldrarna kommer hit och firar advent med lussebullar, pepparkakor och must med oss idag. De ska även vara barnvakt några timmar då Richard och jag ska på bio ikväll. Det blir en dubbeldate med syrran och hennes kille och på filmduken blir det "Brackin down". Det ska verkligen bli trevligt!

 

 

 

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2011-12-04 16:32:38

det had ejag tänkt att göra med olivia i morogn får det doftar ju verkligen jul om apelsinerna när dom har nejlikorna i sig blir nog att hänga i våra fönster tror jag. ser ut som en riktig mysig andra advent.

Postat av: carolina - med Lo:s syskon i magen.

Publicerad 2011-12-05 09:23:19

Haha, Lo är precis likadan, blåser ut ALLT! ;-)

Postat av: tessan

Publicerad 2011-12-05 09:59:06

här är det bara bra med oss... försöker njuta va tiden själc med olivia lite nu inna jag lära ha armarna fulla med allt julstök och en bebis.. Så jag försöker hitta på en massa roliga saker för henne nu att göra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela